Ergenlikte Uyuşturucu Kullanımı ve Yetersiz Uyku Arasındaki Endişe Veren Bağlantı

Çocuklar ve ergenler, yetişkinlerden daha fazla uykuya ihtiyaç duyarlar. American Academy of Pediatrics (AAP), bir genç için gece başına 8.5-9.5 saatlik uykuyu yeterli olarak kabul eder.  2015’te ulusal Gençlik Riski Davranış Araştırması verilerine göre ise orta öğretim ve lise öğrencilerinin sadece % 27.5’i gecede ortalama 8 saat veya daha fazla uyuyabildi. Araştırmacılar, obezite, kötü okul performansı ve madde kullanımı da dahil olmak üzere ergenlerde yetersiz uyku ile çeşitli etkiler arasında çarpıcı bağlantılar buldu.

 

Benzer bir şekilde 2010 ve 2012 yılları arasında ABD’de seçilen bir pilot bölgede sekizinci sınıf öğrencileri hakkında yapılan bir araştırmada, uyku süresinin kısalmasının rastgele değil gruplar arası daha yüksek görülme sıklığına sahip olduğu açıkça gösterildi.  Örneğin, gece başına 6 saat uyku aldığını bildiren öğrencilerin, uyuşturucuya başlama ihtimali, gece başına 8 veya 9 saat uyuyan öğrencilere göre üç kat daha fazla olduğu bu araştırma ile ortaya konan bulgulardan sadece biri.

 

Uyku eksikliğinin dopamin reseptörlerine etkisi, uyuşturucu madde kullanımı ve bozulmuş uykunun kısır bir döngü olabileceğini düşündürmektedir: Uyuşturucu madde kullanımı uykuyu olumsuz etkiler ve uyku azalması, beyinde daha fazla uyuşturucu madde kullanımı ve bağımlılığa neden olabilecek değişiklikleri üretir. Azalan uyku ve madde kullanımı arasındaki iki yönlü etkileşimler de diğer maddelerle mümkündür. Örneğin, daha fazla sigara kullanımı ve haftasonu aşırı uyumanın (daha az hafta içi uykunun telafi edilmesi için) benzer bir biçimde uyuşturucu madde kullanımı ile daha az toplam uyku arasındaki gibi bir ilişkiye sahip olduğunu tespit etti.

 

Genç yaşta özellikle öğrenciler, çok erken olan okul başlangıç saatlerinden bilgisayarların ve cep telefonlarının gece kullanımı gibi iyi bir gece uykusu elde etmeye engel birçok zorlukla karşılaşırlar. Kaliteli uyku eksikliği ile madde kullanımı gibi risk davranışları arasındaki net bağlantılar, bu durumu önleme çabalarını önemli bir hedef haline getiriyor. Kötü veya yetersiz uykuyla bağlantılı olarak bilinen birçok sağlık riskini göz önüne alarak, AAP ilkokul ve liselerde derse başlama saatlerini 8:30’dan sonraya koyma tavsiyesinde bulunmuştur. Ebeveynler, ergen çocuklarının madde kullanımına karşı koruyucu bir faktör olduğu kadar sağlık ve başarı üzerindeki diğer olumsuz etkilerini göze alarak her gece düzenli uyumanın ne kadar önemli olduğunun farkında olmalıdır.

 

Çalışmanın orijinaline ve detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s